Οι μαθητές μας γεύτηκαν “το πιο γλυκό ψωμί”! Εκπαιδευτική επίσκεψη στους Μύλους Τρικάλων και στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής Δρούγκας στην Καλαμπάκα.

Το σχολικό έτος 2025-2026 οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και της Β΄ Λυκείου του Τομέα Γεωπονίας συνεργάστηκαν σε ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο «Το πιο γλυκό ψωμί – από το χωράφι στο τραπέζι: η αξία της προσπάθειας και η διατροφική αξία του ψωμιού».

Με αφορμή το παραμύθι «Το πιο γλυκό ψωμί» από τη Νεοελληνική Λογοτεχνία της Α΄ Γυμνασίου, οι μαθητές προβληματίστηκαν σχετικά με την αξία της προσωπικής προσπάθειας και της εργασίας. Μέσα από συζητήσεις, ομαδικές δραστηριότητες και εργασίες δημιουργικής έκφρασης καλλιέργησαν τη φαντασία, τη συνεργασία και την κριτική τους σκέψη.

Παράλληλα, γνώρισαν τη διατροφική αξία του ψωμιού και τη σημασία του στο πλαίσιο της ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής. Έμαθαν για τα στάδια παραγωγής του, από την καλλιέργεια του σιταριού και την άλεση έως την παρασκευή και το ψήσιμο, κατανοώντας τη σύνδεση της τροφής με τον ανθρώπινο κόπο και τη φύση.

Μέσα από βιωματικές δράσεις, επισκέψεις και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μαθητές απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, συνδέοντας τη θεωρητική μάθηση με την πράξη και ανακαλύπτοντας πως το «πιο γλυκό ψωμί» είναι αυτό που δημιουργείται με προσπάθεια, συνεργασία και αγάπη.

Στο πλαίσιο του προγράμματος την Τρίτη 5/5/2026 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών των τμημάτων Α΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου Γεωπονίας στον σύγχρονο μύλο Μύλοι Τρικάλων και στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής Δρούγκας στην Καλαμπάκα, προσφέροντας στους μαθητές μια μοναδική βιωματική εμπειρία.

Στον μύλο οι μαθητές γνώρισαν από κοντά τη διαδικασία άλεσης του σιταριού και ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του καρπού από το χωράφι έως την παραγωγή του αλευριού. Παρατήρησαν τα μηχανήματα, συζήτησαν με τους υπεύθυνους του μύλου και διέκριναν την αγάπη και το μεράκι τους για την παραγωγική διαδικασία.

 

Στη συνέχεια, στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής, συμμετείχαν ενεργά στην παρασκευή ζύμης και δημιούργησαν τα δικά τους αρτοσκευάσματα και γλυκίσματα. Έπιασαν το αλεύρι στα χέρια τους με ενθουσιασμό, κοσκίνισαν, ζύμωσαν, συνεργάστηκαν και βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας. Στο τέλος είχαν τη χαρά να δοκιμάσουν τις δημιουργίες τους, απολαμβάνοντας τους καρπούς της προσωπικής τους προσπάθειας. Όπως επισήμαναν και οι ίδιοι οι μαθητές, έφτιαξαν «το πιο γλυκό ψωμί»!

Ευχαριστούμε θερμά τους ανθρώπους που μας υποδέχτηκαν στους Μύλοι Τρικάλων και στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής Δρούγκας για τη ζεστή φιλοξενία, την ευγένεια και την προθυμία με την οποία μοιράστηκαν τις γνώσεις και την εμπειρία τους με τους μαθητές μας, προσφέροντάς τους μια ξεχωριστή εμπειρία. Ιδιαίτερα τους ευχαριστούμε και για τα δώρα που πρόσφεραν στους μαθητές, χαρίζοντάς τους ακόμη περισσότερη χαρά και ενθουσιασμό.

Τους μαθητές συνόδεψαν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του προγράμματος κ. Ντούτσια Ελένη (Φιλόλογος), κ. Ιμβρίου Τριανταφυλλιά (Φυσικός) και κ. Δρόσου Μαρία (Γεωπόνος), καθώς και η κ. Πασχάλη Βασιλική (ΕΒΠ).