Πρόγραμμα αγωγής υγείας – Τα παραδοσιακά παιχνίδια από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα

   

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί

ΠΑΠΑΠΟΛΥΖΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΠΕ11

ΚΟΥΚΟΥΔΑ ΒΑΪΑ ΠΕ02

ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΕ86 

 

Συμμετείχαν οι μαθητές των τμημάτων                               

 Α΄ Γυμνασίου

Β΄1 Γυμνασίου

Γ΄1 Γυμνασίου                          

 

Σχολικό έτος 2020-2021

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020 – ΜΑΡΤΙΟΣ 2021

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 7

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε, γιατί διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά  δεν παίζουν σε υπαίθριους χώρους, δεν γνωρίζουν ομαδικά παιχνίδια, είναι κλεισμένα συνήθως σε ένα δωμάτιο με μοναδική συντροφιά την τηλεόραση, τον  ηλεκτρονικό υπολογιστή, το κινητό ή το tablet, είναι απομονωμένα, δυσκολεύονται στη σύναψη σχέσεων και γνωρίζουν ελάχιστα από την πολιτιστική κληρονομιά των παραδοσιακών μας παιχνιδιών.

 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

– Η ανάγκη γνωριμίας και αλληλεπίδρασης των μαθητών μέσα από μια διασκεδαστική διαδικασία, τόσο μέσα στην τάξη όσο και στην αυλή του σχολείου, με αυτό που τους αρέσει.

– Η καλλιέργεια της συνεργασίας, της αναγνώρισης, της τήρησης των κανόνων, της ευγενούς άμιλλας, της κοινωνικοποίησης, της εν συναίσθησης.

– Η καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος, σεβασμού στον συμμαθητή- συνάνθρωπο.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Αντιλαμβάνονται την αξία του παιχνιδιού για την ψυχοσύνθεση τους καθώς και τη διαχρονικότητα του.
  • Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.
  • Να κοινωνικοποιηθούν μέσα από το παιχνίδι και να λειτουργούν ομαδικά.
  • Να γνωρίσουν τα παιχνίδια της αρχαιότητας που έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα.
  • Να γνωρίσουν παιχνίδια που έπαιζαν και οι γονείς τους.
  • Να μάθουν κανόνες των παιχνιδιών.
  • Να μάθουν να παίζουν στα πάρκα, στις πλατείες, στις αλάνες, στις εκδρομές, περνώντας δημιουργικά τον χρόνο τους.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

  • Καταιγισμός ιδεών
  • Βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα
  • Περιηγήσεις σε εικονικά περιβάλλοντα- Μουσεία
  • Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας
  • Πρακτική άσκηση- βιωματική μάθηση
  • Διαθεματική προσέγγιση ( Ομήρου Οδύσσεια, Κείμενα Νεοελληνικής λογοτεχνίας, Εικαστικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή)
  • Διοργάνωση- αφιέρωση μιας ημέρας για παραδοσιακά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου ( 30 Μαρτίου 2021)-Δημιουργία αφίσας
  • Δημιουργία φύλλων εργασίας και
  • Διαδραστικών παιχνιδιών

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 Ο σκοπός και οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν παρά τις αντίξοες συνθήκες που παρουσιάστηκαν λόγω της πανδημίας covid-19.

Εξασφαλίστηκε η βιωματική μάθηση μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών και την ενεργό συμμετοχή παίζοντας στην αυλή του σχολείου.

Ενισχύθηκε η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή των μαθητών μέσα από τη συμμετοχή τους.

Καλλιεργήθηκε η κοινωνική και ιστορική ευαισθησία τους. Αναπτύχθηκε η μεταξύ τους συνεργασία.

Η τελική αξιολόγηση του προγράμματος επιτεύχθηκε μέσω διοργάνωσης μιας ημέρας χαράς και παιχνιδιού στην αυλή του σχολείου, όπου συμμετείχαν όλοι οι μαθητές αλλά και ο μεγαλύτερος αριθμός των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Για να δείτε την έκθεση προγράμματος πατήστε εδώ

Για να δείτε τα φύλλα εργασίας πατήστε εδώ

Για να δείτε την αφίσα πατήστε εδώ

Για να δείτε τα φωτογραφίες πατήστε εδώ