Let’s make SENse of school-how to identify and help students with SEN-Special Educational Needs

       Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Τρικάλων έχει τη χαρά και την τιμή να συμμετέχει στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ 2018: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» – ΚΑ229, στο εγκεκριμένο σχέδιο  Lets make SENse of schoolhow to identify and help students with SENSpecial Educational Needs με κωδικό αριθμό 2018-1-PL01-KA229-050705_3.

     Το εν λόγω σχέδιο δημιουργήθηκε από έξι σχολεία διαφορετικών Ευρωπαϊκών κρατών με κοινό σκοπό τη βελτίωση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται με μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), ηλικίας 10-14 ετών. Το σχέδιο έχει διάρκεια  δύο σχολικά έτη και η Πολωνία είναι η συντονίστρια χώρα του σχεδίου και των άλλων 5 χωρών-εταίρων.

    Ένας από τους κύριους στόχους του σχεδίου είναι η αύξηση της ικανότητας των εκπαιδευτικών μέσω της ανταλλαγής εμπειριών, μεθόδων και τρόπων συνεργασίας με τους μαθητές σχετικά με τις ΕΕΑ. Επιπλέον, το σχέδιο θα παροτρύνει όλους τους εταίρους να αξιοποιήσουν τα εργαλεία επικοινωνίας και διδασκαλίας ΤΠΕ, ώστε να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στον τομέα αυτό.

     Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές με λιγότερες ευκαιρίες. Αυτή είναι η ευκαιρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς με ΕΕΑ. Το θέμα του έργου “SEN” – ” ΕΕΑ” συγκέντρωσε έξι σχολεία από τη Ρουμανία, τη Σουηδία, την Τουρκία, τη Λιθουανία, την Ελλάδα και την Πολωνία. Θα διοργανωθούν έξι εκπαιδευτικές-επιμορφωτικές διακρατικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς (ως βραχυπρόθεσμες επιμορφωτικές κινητικότητες). Τα θέματα των εργαστηρίων στα πλαίσια της επιμόρφωσης είναι τα ακόλουθα:

  • Πώς θα ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση ενός μαθητή με ΕΕΑ.
  • Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης – η χρήση του iPad σε μαθητές με δυσλεξία.
  • Αποτελεσματική εργασία με χαρισματικούς μαθητές – Εκπαίδευση για την ένταξη των ευφυών παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός τάξης. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής μάθησης με επίκεντρο τον μαθητή.
  • Εφαρμογή της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Ενσυναίσθησης στην τάξη με στόχο τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της μάθησης των μαθητών με ΕΕΑ.
  • Αναγνώριση και διαχείριση της συναισθηματικής έκφρασης των μαθητών με ΕΕΑ κατά τη διάρκεια διαφορετικών δραστηριοτήτων.

Τα πλεονεκτήματα για τους μαθητές είναι πολύ σημαντικά:

        Ενεργή συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια. Σε κάθε σχολείο θα διεξαχθεί μια εκδήλωση για μαθητές. Το θέμα θα αφορά: στην καθιέρωση των αδύναμων και ισχυρών σημείων (ανάλυση SWOT), τον καθορισμό του τρόπου μάθησης, τον σχεδιασμό μελέτης, την ιεράρχηση σχολικού υλικού, την επαλήθευση της προόδου της μάθησης, την υποστήριξη στο σχολείο, τα δικαιώματά στο σχολείο, δωρεάν εφαρμογές (apps), υπολογιστικά προγράμματα που διευκολύνουν την εκμάθηση και απομνημόνευση υλικού κλπ. Χάρη σε όλα τα παραπάνω εργαστήρια οι μαθητές με ΕΕΑ θα διευκολυνθούν στο να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν τις δυσλειτουργίες τους και να έχουν καλύτερα αποτελέσματα.

     Μερικά από τα τελικά προϊόντα του σχεδίου  του έργου θα είναι οι έρευνες google, ένα ημερολόγιο με φωτογραφικό υλικό των δραστηριοτήτων του σχεδίου και σχετικά φυλλάδια. Το πιο σημαντικό προϊόν θα είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) με σενάρια διδακτικών μαθημάτων για μαθητές με ΕΕΑ ηλικίας 10-14 ετών με τη χρήση των ΤΠΕ και καινοτόμων μεθόδων τόσο στις μητρικές γλώσσες των αντίστοιχων σχολείων όσο και στα αγγλικά. Τα σχέδια του μαθήματος και όλο το υλικό των εργασιών του σχεδίου θα χρησιμοποιηθούν στη διδακτική διαδικασία εντός τάξης σε διάφορα μαθήματα στο μέλλον.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:

Νταφούλη Ματίνα ΠΕΟ6 (Συντονίστρια του προγράμματος)

Ζαρούλα Αργυρώ ΠΕ86 (Υπεύθυνη ΤΠΕ του προγράμματος)