Erasmus+ KA229 SENse – 2η Διακρατική Συνάντηση στη Σουηδία

     Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ 2018: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» – ΚΑ229, με τίτλο «Let’s make SENse of school»,  πραγματοποιήθηκε η 2η διακρατική συνάντηση στο beröd της Σουηδίας από  25-03-2019 έως 29-03-2019. Εκπαιδευτικοί από έξι ευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Σουηδία, Λιθουανία, Ρουμανία, Ελλάδα και Τουρκία) συναντήθηκαν με σκοπό να συνεργαστούν, να επιμορφωθούν και να οργανώσουν τα επόμενα στάδια για την υλοποίηση του προγράμματος. Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων  εκπροσωπήθηκε από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου: Νταφούλη Ματίνα  (Συντονίστρια προγράμματος), Παπανικολάου Σωτηρία (Διευθύντρια σχολείου), Ζαρούλα Αργυρώ (καθηγήτρια πληροφορικής) και Κάκια Δήμητρα (καθηγήτρια μαθηματικών).

Τα σχολεία που συμμετέχουν στη σύμπραξη είναι:

  • Zespół Szkolno – Przedszkolny w Szemudzie (Poland)
  • Ölyckeskolan, primary school in Löberöd (Sweden)
  • Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων (Greece)
  • Colegiul Auto Traian Vuia, vocational secondary school in Târgu Jiu, (Romania)
  • Kazlu Rudos Saules Mokykla (Lithuania)
  • Özel Tevfik Kuşoğlu, Secondary School in Kayseri Provience (Turkey)

     Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η αύξηση της ικανότητας των εκπαιδευτικών μέσω της ανταλλαγής εμπειριών, μεθόδων και τρόπων συνεργασίας με τους μαθητές σχετικά με τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ). Επιπλέον, το σχέδιο θα παροτρύνει όλους τους εταίρους να αξιοποιήσουν τα εργαλεία επικοινωνίας και διδασκαλίας ΤΠΕ.

     Οι εταίροι στη Σουηδία μας υποδέχτηκαν στις κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου τους (Ölyckeskolan, primary school in Löberöd) όπου υπήρξε παρουσίαση όλων των εργασιών που υλοποιήθηκαν αλλά και ενημέρωση-συζήτηση με ανταλλαγή ιδεών  για την περαιτέρω πορεία του προγράμματος. Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της Σουηδίας και ξεναγήθηκαν στις κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου υποδοχής. Επίσης παρακολούθησαν παρουσίαση από τον Διευθυντή του σχολείου για τη δομή και οργάνωση του σχολείου τους καθώς και για τις μεθόδους εκπαίδευσης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες(ΕΕΑ).

     Ακολούθησαν επιμορφωτικές δραστηριότητες στο δημαρχείο της πόλης Eslӧv. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μάθημα για το πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες εφαρμογές, που είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, για την εκπαίδευση μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες(ΕΕΑ). Επιπλέον συμμετείχαν  σε βιωματικό σεμινάριο για το πως μπορούν να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες(ΕΕΑ) με τη μέθοδο ART(Aggression Replacement Training). Επίσης στο πλαίσιο γνωριμίας του εκπαιδευτικού συστήματος της Σουηδίας, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν και να ξεναγηθούν σε διαφορετικών βαθμίδων σχολεία  της περιοχής. Στη συνέχεια της επιμόρφωσης ακολούθησε η επίσκεψη και ξενάγηση στους χώρους ενός κινηματογραφικού στούντιο (Ystad Studios) όπου οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν βιωματικό σεμινάριο για τη δημιουργία ταινίας ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Τέλος η χώρα υποδοχής ολοκλήρωσε την επιμόρφωση με μονοήμερη εκδρομή στη γειτονική χώρα τη Δανία και συγκεκριμένα στην πόλη Κοπεγχάγη. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν και να ξεναγηθούν στο μουσείο μοντέρνας τέχνης  της Λουιζιάνα (Louisiana Museum of Modern Art in Copenhagen) αλλά και να γνωρίσουν και θαυμάσουν γνωστά αξιοθέατα της Κοπεγχάγης.

     Η δεύτερη διακρατική συνάντηση ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή απόψεων για τον καθορισμό των επόμενων συναντήσεων καθώς επίσης και για την υλοποίηση των απαραίτητων υποχρεώσεων του κάθε εταίρου.