Erasmus+ KA229 SENse – 4η Διακρατική Συνάντηση στη Ρουμανία

Στα πλαίσια του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ 2018: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» – ΚΑ229, με τίτλο «Let’s make SENse of school»,  πραγματοποιήθηκε η 4η διακρατική συνάντηση στην πόλη Targu Jiu της Ρουμανίας από  21 έως 25 Οκτωβρίου. Εκπαιδευτικοί από έξι ευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Σουηδία, Λιθουανία, Ρουμανία, Ελλάδα και Τουρκία) συναντήθηκαν, με σκοπό να συνεργαστούν, να επιμορφωθούν και να οργανώσουν τα επόμενα στάδια για την υλοποίηση του προγράμματος. Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων  εκπροσωπήθηκε από τους παρακάτω εκπαιδευτικούς:

α) Παπανικολάου Σωτηρία, Διευθύντρια, Συντονίστρια του Προγράμματος

β) Μπέργιου- Χύμα Βαϊτσα, Θεολόγο

γ) Παπαπολυζοπούλου Στυλιανή, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

δ) Παπαπολύκαρπο Ιωάννη, Φυσικό

 

Τα σχολεία που συμμετέχουν στη σύμπραξη είναι:

  • ZespółSzkolno – Przedszkolny w Szemudzie (Poland)
  • Ölyckeskolan, primary school in Löberöd (Sweden)
  • Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων (Greece)
  • Colegiul Auto Traian Vuia, vocational secondary school in Târgu Jiu, (Romania)
  • Kazlu Rudos Saules Mokykla (Lithuania)
  • Özel Tevfik Kuşoğlu, Secondary School in Kayseri Provience (Turkey)

  Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών τους, μέσω της ανταλλαγής εμπειριών, μεθόδων και τρόπων συνεργασίας. Επιπλέον, στα πλαίσια του οικείου προγράμματος, όλοι οι εταίροι ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν διδακτικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.

Οι Ρουμάνοι εταίροι υποδέχτηκαν τους εκπαιδευτικούς στις κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου τους (Colegiul Auto Traian Vuia, vocational secondary school in Târgu Jiu,), όπου ακολούθησε μία εγκάρδια συνάντηση με τη συντονίστρια του προγράμματος και τη διευθύντρια του σχολείου. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ρουμανίας και ξεναγήθηκαν στις κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου υποδοχής. Επίσης, επισκέφθηκαν το Δημοτικό Σχολείο, όπου τους περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη, με τους μαθητές και τις μαθήτριες να τους υποδέχονται με τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς της χώρας τους. Στο πλαίσιο εργασιών ( flipped classroom concept), περιηγήθηκαν στην εκπαιδευτική πλατφόρμα graphische, στην οποία έχουν πρόσβαση οι μαθητές, προκειμένου να παρακολουθούν τα μαθήματα, να συζητούν μεταξύ τους, να εξασκούνται και να λαμβάνουν ανατροφοδότηση. Ακολούθησε η καθιερωμένη ξενάγηση στον τόπο υποδοχής, στο ιστορικό κέντρο της πόλης (Νομαρχία Γκορτζ, εκκλησία των Βοεβόδων), στο πάρκο με τα γνωστά γλυπτά του Ρουμάνου γλύπτη Κονσταντίν Μπρανκούζι ( Η Πύλη του φωτός, Το τραπέζι της σιωπής, Η Άπειρη Στήλη) και βέβαια μία ρομαντική βόλτα στις όχθες  του ποταμού Jiu που διασχίζει την πόλη. Την επόμενη μέρα, όλοι οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, στα πλαίσια των οποίων αξιοποιήθηκαν εργαλεία των ΤΠΕ.

 Ακολούθησαν επιμορφωτικές δραστηριότητες στο κέντρο πληροφόρησης της πόλης και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διάλεξη για την ανάπτυξη της τεχνολογίας στον 210 αι., για τις ανάγκες των μαθητών, για πιο αποτελεσματικούς τρόπους διδασκαλίας, για βιωματική και πολύπλευρη μάθηση, για ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών. Επίσης, στο πλαίσιο γνωριμίας του εκπαιδευτικού συστήματος της Ρουμανίας, οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το Central de Zi Christian, ένα κέντρο αντίστοιχο με τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, όπου αντάλλαξαν απόψεις, εμπειρίες και πρακτικές. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με τη μονοήμερη εκδρομή στη γειτονική πόλη της Craiova και την ξενάγηση στο Μουσείο Τέχνης, στο ορθόδοξο μοναστήρι Lainici, που είναι αφιερωμένο στα Εισόδια της Παναγίας και ιδρύθηκε από τον Άγιο Νικόδημο, και  σε ένα από τα επτά θαύματα της Ρουμανίας, το γοτθικό αναγεννησιακό  κάστρο Corvin, με την επιβλητική δομή, τους ψηλούς πύργους, τους προμαχώνες, την εσωτερική αυλή, τις έγχρωμες στέγες και τα αμέτρητα μπαλκόνια και παράθυρα, διακοσμημένα με πέτρινα γλυπτά.

Μετά από διαλογική συζήτηση μεταξύ των εταίρων, καθορίστηκαν οι επόμενες διακρατικές συναντήσεις και συμφωνήθηκε η υλοποίηση των σχεδίων εργασίας που κάθε χώρα-εταίρος οφείλει να φέρει εις πέρας.